Monday, July 12, 2010

Panitia Matematik

VISI PANITIA MATEMATIK

Pada tahun 2012, murid-murid SK Taman Tun Aminah 2
ini dapat menguasai fakta asas iaitu tambah ( + ),tolak (-), darab (×) dan bahagi (÷) dengan baik. Dengan menguasai fakta asas ini diharap murid-murid sekolah ini akan mencapai keputusan Matematik 100 %

MISI PANITIA MATEMATIK

Untuk mencapai misi, AJK Panitia Matematik perlu :

1. Menggembleng tenaga pengajar matapelajaran Matematik dan berusaha bersama-sama
    untuk program fakta asas dengan jayanya.
2. Merealisasikan program strategik 3 tahun seperti yang dirancang mengikut jadual.
3. Sentiasa meningkat mutu pengajaran dan pembelajaran Matematik dengan berkesan
4. Memaksimakan penggunaan ABM dan kemudahan ICT dalam strategi Pengajaran dan
    Pembelajaran untuk menarik minat pelajar menguasai fakta asas.
5. Menyediakan dan mewujudkan prasarana yang lengkap dan indah dalam kelas untuk
    tarikan kepada pelajar-pelajar untuk minat belajar matapelajaran Matematik.


A. Jawatankuasa


Pengerusi             : En Tasuki Bin Simo ( Guru Besar )
Naib Pengerusi     : Pn Hjh Sa'diah Binti Kipli ( PK 1 )
Penyelaras            : Pn Monisa Binti Shaari
Setiausaha            : Pn Noridayu Binti Bahrom
AJK :

1. En Tan Shean Horng - Guru Tahun 6 dan 5
2. En Mohd Irsham Bin Takril - Guru Tahun 2
3. Pn Mazrina Binti A Rahman - Guru Tahun 1 dan 2
4. En Mohd Hafiz Bin Yusof - Guru Tahun 3
5. Pn Murni Binti Azman Goo - Guru Tahun 5 dan 6
6. Cik Salwana Binti Samat - Guru Tahun 4
7. Pn Salmiah Binti Suhaimi - Guru Tahun 3

B. Takwim Panitia Matematik 2010

1. Mesyuarat AJK 2/3 kali setahun.
2. Kira Cepat / Congak / Latinda - 5 minit sebelum pengajaran dan pembelajaran.
3. Fakta Asas ( 5 minit sebelum pengajaran dan pembelajaran ).
4. Tuisyen Kampung ( Program Hikmah ).
5. Kelas Tambahan Tahun 6.
6. Kelas Intensif Tahun 6.
7. Kursus Dalaman.
8. PKBS dan PKSR.
9. Analisis PKBS dan PKSR serta postmortem.
10. Perjumpaan Kualiti Mutu Kerja. ( KMK )
11. Program Protim Tahun 4,5 dan 6.
12. Pemantauan dan pencerapan guru.


0 comments:

Post a Comment